MSP24


Balk1-MSP24


In 2016 is BlueLine in samenwerking met een aantal operators, vendoren en distributeurs een virtuele reis gestart van 24 maanden op het MSP24 platform. Het MSP24-programma helpt zakelijke resellers met hun reis naar de volgende fase, waarin naast verbindingen en devices, ook business applicaties en clouddiensten verkocht en geïmplementeerd gaan worden.


Tijdens het MSP24-programma wordt de reseller omgedoopt tot Managed Service Provider: een aanbieder van een breed scala producten en diensten, waarmee klanten en medewerkers optimaal en efficiënt kunnen presteren.

Het MSP24-programma bestaat uit de volgende onderdelen:


Contentmarketing

Vanuit een rijke expertise zal BlueLine een nieuwsbrief versturen aan alle deelnemende partijen. In deze nieuwsbrief, die maandelijks in print en wekelijks digitaal verschijnt, wordt inspirerende content geboden, waaronder interviews met resellers, vendoren en eindgebuikers. Er verschijnen regelmatig artikelen, die resellers kunnen gebruiken ter inspiratie voor hun eigen klanten. Veel van deze content is geschikt voor eigen publicaties en marketinguitingen. Daarnaast is er een newsfeed met dagelijks vers ICT-nieuws, dat vrij van rechten op de eigen website geplaatst kan worden. Voor tailormade marketingprogramma’s heeft BlueLine ook de nodige expertise in huis.

Klik hier voor meer informatie over het contentmarketing-programma.


Online Marketing

ICT-resellers in Nederland geven los van elkaar substantiële bedragen uit aan marketing en advertising. E-mailings, nieuwsbrieven, online (vaak lokale) advertenties en soms zelf boarding bij de regionale voetbalclub, zijn de meest ingezette middelen. ‘MSP24 Always On’ is een nieuwe propositie, waarbij de deelnemende reseller meer rendement uit het marketingbudget kan halen. Deze nieuwe propositie maakt het mogelijk dat er collectief wordt ingekocht, alsook gezamenlijk vendor MDF wordt geworven. De focus ligt op online, waarbij door postcodescheiding of andere criteria prima rekening kan worden gehouden met feit dat deelnemende resellers ook concurrentieel kunnen zijn.

In samenwerking met specialist ClickDistrict, opgericht in 2006 en nog steeds gemanaged door de ex-Telfort medewerkers Maarten de Vries en Erik van Laar, start BlueLine in januari 2016 met MPS24 ‘Always On’.

Klik hier voor meer informatie over het MSP24 ‘Always On’-programma. 


Trainingen

Tijdens de MSP24-reis worden er per jaar vier trainingsdagen aangeboden aan de deelnemende resellers. De dieptetrainingen worden gegeven door professionele trainers, die vanuit hun discipline veel toegevoegde kennis kunnen overdragen. De trainingsdagen zijn bedoeld voor de DGA’s,  directeuren en/of marketing sales managers van de resellers. Het lesmateriaal is zowel digitaal als in print beschikbaar. Uiteraard hebben de deelnemers tijdens deze trainingen (afwisselend twee- en eendaags) de uitgelezen kans om te netwerken.

Onderstaande onderdelen komen aan bod tijdens de sessies:
Hostmanship training
Technische training
Marketing- en salestraining
Nieuwe financiële modellen-coaching

Klik hier voor meer informatie over de verschillende trainingen.


Events

Tijdens het Mobile World Congress Barcelona in februari en de IFA Berlijn in september organiseert BlueLine, speciaal voor resellers, exclusieve geheel verzorgde meet & greet-bijeenkomsten samen met de deelnemende vendoren.


Loyalty programma

Goed personeel is goud waard. BlueLine biedt in samenwerking met MaxMotiv een online motivatieprogramma aan. Met dit programma worden medewerkers op een interactieve manier geprikkeld tot betere prestaties. De prestaties worden beloond met een geschenk indien vooraf gestelde doelen worden gerealiseerd.


Leadgenaratie

Medio 2016 lanceert BlueLine een gemeenschappelijke website gericht op eindgebruikers in het MKB, onder de naam Mobielewerkplekken.nl, in samenwerking met het contentbedrijf en uitgeverij MKB Servicedesk, dat een bestand heeft van 350.000 MKB-er in Nederland. Deze leadgenwebsite geeft inzicht in het reselleraanbod in Nederland en biedt interessante content voor bedrijven. Deelnemende resellers kunnen zichzelf profileren met bedrijfsinformatie, bannering en content.


Bekijk voor meer informatie de brochure over MSP24.

Binnenkant brochure

Deel dit bericht
FacebookTwitterLinkedInGoogle+Delen