Een handige administratieve oplossing voor de reseller

Het platform MSP24 staat in het teken van de verbreding en verdieping van het product en serviceportfolio van de reseller, die daarmee op weg is naar de MSP-status. In dit nieuwe model stuurt de MSP-er zijn klanten maandelijks een verzamelfactuur met daarop alle geleverde producten, services en diensten. Intelly ontwikkelde speciaal voor de ICT-reseller een administratieve oplossing dat voorziet in deze en meer specifieke functionaliteiten.


Portfolio verbreed en verdiept

In de afgelopen jaren is het portfolio van de telecom- en IT-reseller behoorlijk veranderd. In een tijd van integratie van vast en mobiel, alsook die van telecom met IT, is dat ook niet zo verwonderlijk. Al deze ontwikkelingen en de daarbij veranderende klantwens vergen een optimaal aanpassingsvermogen van de reseller die klaar is voor de toekomst. Om de diversiteit aan klantwensen te kunnen invullen wordt door de reseller bij meerdere leveranciers ingekocht om te zorgen dat de juiste klantpropositie tegen een goede marge kan worden aangeboden. Resellers kunnen hun klanten aansluiten bij verschillende providers, kopen hardware bij meerdere distri’s en voegen ook steeds meer services toe als pick-up & return en verzekeringen. Steeds vaker bieden de operators de reseller de kans om de maandelijkse kosten via een CDR-import zelf aan zijn klanten te facturen. Daar moeten de andere geleverde services en diensten dan nog bij komen te staan. Dat is een complexe materie waar Intelly een tailormade oplossing voor heeft ontwikkeld.


Centrale administratieve thema’s voor een reseller

De telecomsector is door de dubbele verbanden tussen hardware, software en connectiviteit administratief complexer dan menig andere sector. De SAC, die wordt uitgekeerd, maakt het er allemaal niet overzichtelijker op. Om al deze transacties die terug zijn te leiden naar één klant op te lossen, hebben veel resellers, op basis van standaard administratieve software, eigen oplossingen laten bouwen. Deze voldoen vaak wel, maar passen uiteindelijk toch niet helemaal lekker in de gewenste situatie. Bij elke update dient er weer het één en ander aangepast te worden, hetgeen steeds weer tot kosten leidt.

De belangrijkste vragen en thema’s die een reseller heeft zijn: 

  • Hoe houd ik mijn administratieve processen onder controle?
  • Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn klantgegevens onder controle houd en dat ik alles op één factuur naar de klant kan blijven sturen?

Eén factuur

De grote uitdaging voor veel telecomresellers is om alle componenten van variabel verbruik, zoals gesprek- en datagegevens (via CDR’s), projectkosten, periodieke en eenmalige kosten, op één factuur te krijgen. Een extra complexiteit treedt op als de variabele informatie van diverse operators afkomstig is. In de komende tijd komen daar alleen nog maar meer zaken bij. Denk bijvoorbeeld eens aan de clouddiensten die geleverd kunnen gaan worden. Binnen Intelly is in de afgelopen jaren de telecommodule ontwikkeld om deze gegevens automatisch samen te voegen tot één factuur, welke aan de eindklant wordt verstuurd. De factuur kan daarbij volledig worden aangepast aan zowel de wensen van de reseller als die van de eindklant. Intelly heeft koppelingen met vrijwel alle grote operators en VoIP-leveranciers gebouwd, om zo automatisch gegevens in te kunnen lezen en te verwerken op de factuur naar de eindklant. Zo kunnen gegevens van bijvoorbeeld Ziggo, Voiceworks, Dean Connect, RoutIT en andere partijen worden verwerkt.


Welke klanten geven welke marge?

Door de toenemende concurrentie op diverse producten staan marges steeds vaker onder druk. Juist dan is het belangrijk om de marges per klant inzichtelijk te krijgen en te kunnen zien of je klanten op tijd betalen. Intelly maakt het mogelijk om daar snel en eenvoudig inzicht in te krijgen. Hierdoor weet een reseller direct welke klanten belangrijk zijn.

Intelly is een Nederlands bedrijf dat in 1998 is opgericht. Intelly levert bedrijfsbrede software voor  je organisatie waarbij alle functies (CRM, incident management, facturatie, werkbonnen, etc.) met elkaar zijn geïntegreerd. Op deze manier hoeven je gegevens maar één keer te worden vastgelegd. Door de specifieke ICT-koppelingen met diverse telecomoperators en distributeurs worden gegevens vanuit externe datasystemen rechtstreeks geïmporteerd in Intelly. Dit alles op een gebruiksvriendelijke en snelle manier, zodat de reseller meer tijd over heeft voor je core business.


Waarom Intelly?

  • Totaaloplossing voor je bedrijfsadministratie
  • Koppelingen met diverse telecomoperators
  • Factuur configuratie
  • Financiële administratie
  • Scan/herkennen van documenten
  • Planbord
  • Ticket/taken systeem
  • Workflow management
  • Monteurs app
Deel dit bericht
FacebookTwitterLinkedInGoogle+Delen
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

Geef een reactie